Enough Is Enough!

Dagligen får jag mail från unga tjejer i 13-14-15 års åldern där dem skriver hur missnöjda dem är med sina kroppar osv.
Dagligen får jag kommentarer här på bloggen där vissa av er läsare undrar vad jag väger, midjemått, vad jag äter för att se ut som jag gör osv.

Idag mötte jag två tjejer på stan, smala som få. Mådde nästan dåligt av att se dem, då dem var ganska unga.

När jag var i 13-14 års åldern fick jag för mig att jag hade en ful kropp. Jag slutade då äta, i stort sett helt. Då jag inte åt blev det inte att jag drack heller. Mitt imunförsvar var i bott, och jag åker då på ett virus, och blir så sjuk att jag inte kan sitta upp, gå på toaletten eller få i mig mat. Fick åka in till sjukhuset, ligga med dropp, och mina njurar var väldigt illa ute. Men njurarna klarade sig och även jag, som ni förstår. Jag var soppas ung att jag inte förstod varför jag blev så sjuk som jag blev, frams till min mamma förklarade allt för mig.
Idag är jag så fruktansvärt glad att jag fick viruset, så att det inte gick längre.
Jag var långt ifrån anorexi vid den tiden, men det hade absolut kunnat bli så!



Jag säger såhär, förtillfället väger jag 59,7 kg, jag är 1,76 cm, och har ett midjemått på 65 cm.
Jag är suuuuupernöjd med min kropp för tillfället, och jag ber er tjejer (och killar) där ute. Som är missnöjda med era kroppar... Va inte de! Ni är alla så underbart vackra på insidan och då spelar det ingen roll vad ni har för kropp. Älska er för den ni är, för personerna runt er, för att ni får leva de liv som ni lever istället för att gå runt och vara missnöjda mer era ben, eran mage, eran rumpa, era armar osv.

Tyck om era kroppar, och tänkt på.. Har ni lite mer "hull" än vad andra har, så finns det bara mer att älska :)


Kommentarer
Postat av: azra

så himla bra inlägg emma! :)

jag är en av tjejerna med lite extra kilon på kroppen, men jag har slutat bry mig, jag tränar för hälsans kropp och jag har också haft en tid då jag var sjukligt smal och tränade 5-6 gånger i veckan, men mådde inte bra så la av med tennisen och tränar numer 3-4 gånger i veckan, är mycket lyckligare, och friskaere :) som du skrev, finns bara mer att älska! Allt sitter i ens huvud, har du självförtroende spelar kilona på vågen ingen roll, bara att hålla huvudet högt!



ps: sjukt fin kropp du har, du är as snygg!

2010-08-27 @ 18:15:07
URL: http://aazrah.blogg.se/
Postat av: Clara

Bra skrivit Emma! (:

2010-08-27 @ 18:40:28
Postat av: Ebba Leijon

Grymt bra skrivet Emma! Go girl ! Själv tycker jag inte om min kropp speciellt mycket, men jag tar ett steg i taget, äta nyttigt och träna ! Riktigt bra att du skrev detta inlägg, för till och med jag fick en tanke ställare !

Stora kramar på dig vackra flicka !

2010-08-27 @ 19:00:16
URL: http://lionsisters.blogg.se/
Postat av: lisa

Det må vara som du säger.. Dock blir vi med hull ut tittade, folk skrattar åt en. och man skämms över att sitta och äta på någon snabbmats kedja. det spelar ingen roll vad alla säger, för ingen av oss vågar lägga upp bilder på "dagens outfit" för vi kan ju endå inte klä oss snyggt - vi feta människor.. det kommer alltid vara så.. även att mycket av det du sa stämmer.. men vi kommer alltid bli uttittade!

2010-08-27 @ 20:16:31
Postat av: Rebecca

Du är vacker!!!

2010-08-27 @ 20:52:05
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/
Postat av: emelie

riktigt bra skrivet! du är vacker som få.

2010-08-27 @ 22:59:30
URL: http://emeliiecarlsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

bra skrivet ska du veta

2010-08-28 @ 10:25:41
Postat av: Anonym

Mycket fint skrivet , och jag har också känt lite så som du gjorde . Under dom senaste 2 åren så har jag känt mig ovanligt ful och tjock , och bara försvinna . det har dock blivit lite bättre på sistone , men känslorna om att man inte räcker till kommer tillbaka ibland .

Tack för en jättebra och fin text !

2010-08-28 @ 13:38:31
Postat av: Malin

Underbart bra skrivet av dig! för det stämmer verkligen. Det är precis som du skriver, men ska vara nöjd med sig själv hur man än ser ut, för om man inte tycker om sig själv, hur ska andra då kunna tycka om en? Du är verkligen fin Frida, både på in och utsidan, du verkar verkligen vara en ärlig person! Fortsätt som du gör, för jag älskar din blogg!

/ Malin

2010-08-29 @ 00:18:40
URL: http://ssmalin.blogg.se/
Postat av: Anonym

besök gärna min blogg :)



PS. Du är GRYMT fin Emma

2010-08-29 @ 14:29:23
URL: http://healthiest.blogg.se/
Postat av: anna

Bra sagt och du har en jätte fin kropp som du borde vara stolt över. Jag är så avundsjuk på din kropp, skulle gärna vilja vara 176 cm lång, själv är jag bara 163 :( hatar verkligen att vara kort, främst för att det gör att man ser tjockare/mer kompakt ut och är man längre ser man ståtligare ut på nåt sätt hehe Och dessutom är jag typ bara intresserad av långa muskulösa killar mellan 180-195 cm och då är det ju inte speciellt roligt att bara vara 163 cm, dessutom ser det lite konstigt ut när man går brevid varandra, då det är 20 cm skillnad eller mer mellan en. dessutom är jag inte en tjej som brukar ha högklackat på sig så jag hade verkligen passat att vara runt 173 cm, då vissa tjejer som är det inte är bekväma eftersom dem blir alltför långa och ibland längre än deras pojkvän men det skulle ju inte vara ett problem för mig :)

2010-08-29 @ 17:57:36
Postat av: Anonym

BRA! Låter sunt hörru! Lycka till med bloggen och skolan!

2010-08-29 @ 21:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0