Svar på Frågestunden

Har du varit i skåne någon gång? jajjemen :)

 

har läst att du inte andvänder foundation, jag får också jätte dålig hy av det, så jag undrar vad sminkar du dig med? Jag använder mig bara av solpuder :)

 

brukar du använda läppglans eller läppstift eller nåt sånt? Ja det händer faktiskt :)

 

Vad använder du och din syster för kameror? Era bilder är så himla fina!

 Min syster har en 400D, jag har en 500D, båda canon

använder du dig av p-piller?

 nej det gör jag inte :)

På din header är det nån svart på din hals typ vad är det? Ser ut som en fjäder?

 Det är någonting som hänt när rebecka(designern för bloggen) redigerat ihop bilderna.

vad har du för finnmedel?

 clearasil

Verkar som om du och din syster köper väldigt mycket grejer och sådant. Hur har ni råd med allt? Är det era föräldrar som tjänar så bra eller?

 Jag och min syster har hand om våran egen ekonomi, och använder oss bara av barn/studiebidrag och månadspeng.

hur kan du ha så vita tänder?

 jag sköter om dem så bra jag kan, med hjälpav tandborste haha. Nä men jag är faktiskt ganska mån om mina tänder då jag ska ha dem hela livet, och inte har lust att betala en jädra massa pengar när man fyllt 20, för att man då märker att man inte skött sina tänder så bra :)

vad är det bästa du vet?

 att umgås med mina nära och kära :)

I vilken del av Trollhättan bor du?

 centrala trollhättan

vilket flygbolag åkte ni med, till new york?

 airfrance

Du har inga bra tips på hur man kan få håret att "må bra", till exempel slitet hår? Vet ju att man inte ska platta/föna/locka håret osv för ofta, men tänkte om du hade något annat bra tips?

 använd balsam, och inpackning till håret :)

hur lång tid tar det att flyga till NY?

 det beror på vad det är för väder och om man har jetströmarna med sig. Till NewYork tog de 8 timmar, hem tog de drygt 6 timmar.

Du verkar vara en riktigt rolig tjej, gillar verkligen din blogg!
1.varför är du inte blond längre?
först tack så mycket!! :) jag gillade inte mitt blonda hår, och det blev jätteslitet så jag fickhålla på och färga det hela tiden.
2.hur lång är du? 175-176 
3.kan du inte lägga upp bilder på hur ditt rum/hus ser ut?
jag länkar här, till ett inlägg i arkivet då jag lagt ut bilder på mitt rum :) här har ni länken -->mittrum<--

 

plattar du håret?? och isf villken plattång använder du? (du har väldigt fint hår).

 Det händer att jag gör det, babyliss en jättegammal :)

vilket hotell bodde ni på och hur mycket kostade det?

 hotel 91 i chinatown, ingenaning om priset men ganska billigt för att vara NY tror jag.

hur mycket kosta det att åka till new york ?

 Jag vet faktiskt inte, min pappa hade hand om ekonomin.

vad kan man besöka i new york affärer byggnader osv?

 Affärer: levis, hm, zara, converse, forever21, lacoste, diesel, strawberry, apple store och en massa massa massa mer.

Byggnader och ltie annat som jag tycker att man måste göra när man är i NY, är att besöka Empire State Building, frihetsgudinnan, central park, fika på starbucks, äta i little italy, gå igenom chinatown, gå upp på brooklynbridge, åka taxi. Gå på broadway, 5th avenue, wallstreet, lexington avenue. Besöka Time Square är också ett måste :) Det finns så mycket mer saker som man måste göra i NY, men kommer inte på mer just nu haha :)

sminkvideo?

 kan jag försöka fixa :)

är du och din syster tvillingar,om inte hur många års mellanrum ?

  haha, nej det är vi inte. Men många påstår att vi är lika? Själv tycker jag inte de! Det är 3 år mellan oss.

Vad är det för Kamera som du har köpt i NY?

 canon 500D

var det billigt på affären strawberries i newyork?

 hyffsat :) typ h&m-priser

vad kostade tex. det vita linnet med varannan spets?

 det kostade runt 120 kronor.

Åkte ni bara ni fyra själva eller hade ni någon vuxen med er?

 Nej, vi hade allt med oss föräldrar, deras mamma och pappa samt min pappa och hans flickvän :)

vad brukar du göra när du är ledsen?

Gråta, haha. Nej men jag brukar gå ut långa promenader för att rensa hjärnan lite, och ta nya tag.

favoritfilm?
avatar

favoritlåt?
Oj vad svårt!, just nu är en av favoriterna onwrepublic-all the right moves. Sen älskar jag David Bowies alla låtar, samt the kooks :)
tränar du fortfarande? isåfall vad?
njae, inte mer en powerwalk och dans. Ibland tar jag en löprunda.

hur sminkar du dig?

 jag brukar ta och lägga en lager med solpuder, sen mascara och eylner, efter de brukar jag ta en brun kajal och sudda ut eyliner kanten lite, så den inte blir så skarp :)

hur lykades du h¨ålla vikten i ny där du åt fet mat och nu här du kommit hem lite?

 Vi gick flera mil om dagen, gå runt va de ända man gjorde, sen så åt jag inte så himla onyttigt :)

ska du flytta till göteborg när du börjar gymnasiet?

 Ja

vem har mest påverkat dig i ditt val av gymnasie/linje. är det du själv?

 Det är helt klart jag själv.

vad var det bästa med NY?
Skulle du vilja åka dit igen, eller typ bo där?

 Oj, allt?! haha. Jag skulle utan tvekan åka dit igen, om de så skulle vara om en timma! Att bo där är nog en av mina högsta drömmar faktikst :)

Är du verkligen 94a? Du ser så mycket äldre ut..trodde du minst va 17 första gången jag kollade in här! :) Hoppas du inte tar det negativt, för jag menar absolut inget illa! :) ta det som en komplimang!

 haha, nej jag tar det inte negativt. Får höra det ganska ofta faktikst, men det är sant jag är 94a.

Hur lång är du?

 175-176 cm

vad har du för favoritaffärer?

 H&M

För ungefär hur mycket shoppar du för under en månad?
barnbidraget brukar alltid brännas haha ;)


Kommentarer
Postat av: Jessica

Kommer det bilder på dina nya converse? :)

2010-04-10 @ 09:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0