My life- in a short story!

Detta är för alla nya läsare, men även för er gamla läsare som inte riktigt känner mig:)

Jag heter Emma Zarah Grahn och bor i Trollhättan. Har bott här hela mitt liv, med andra ord så är jag född här! De 7 första åren av mitt liv, bodde jag ute i ett stort hus på landet, med hela familjen som består av Pappa peter, syster Frida och mamma Zarah. Illrar, höns, tuppar, kycklingar och främst kaniner är bara några av de djur som jag växte upp ihop med. Men när jag var 7 år gammal, sommaren 2001, skillde sig mina föräldrar. Pappa flyttade till en lägenhet och mamma flyttade till ett hus, och då fick det bli att pendla varannan vecka. Efter något år flyttade mamma till lägenhet och min pappa flyttade till hus, samma hus som jag, frida och pappa bor i just nu. Men min mamma flyttade ett antal gånger till, men nu är vi bosatta i centrala Trollhättan  i en underbar lägenhet!
Men snart blir det till att flytta igen, med tanke på att min mammas man med barn bor i göteborg, och jag antagligen kommer välja att gå gymnasie i Göteborg så kommer jag flytta dit... Ja, min mammas man har barn, 3 stycken: Matilda 18, Mimie 17 & Benjamin 9. Underbara ungar som jag verkligen kommer överens med.

När jag var yngre hade jag ingen speciell favoritsysselsättning, men min mamma ville att jag skulle vara aktiv så jag testade på fotboll, handboll, innebandy och tillslut fann jag något som jag älskade, dansen! Jag var då 8-9 år gammal, så jag har alltså dansat i 6-7 år.

Förutom dans så är jag oftast med nära och kära, och ritar en del, och nu bloggen då:)
Jag har en väldigt bra kontakt med mina nära och kära. När ni frågar mig om jag kan beskriva mig själv, så måste jag säga att jag är en väldigt varm, go&glad människa som älskar livet. Har även pratat med människor som inte känt mig innan utan bara vetat vem jag är och dom har fått ett intryck av att jag är en bitchig tjej som bara bryr sig om sig själv. Men så är det inte, det kan jag lova er :)

Jag går i 9an på en skola som heter strömslundsskolan, har gått på samma skola i alla år och jag älskar mina klasskamrater(som ni kanske märkt). Efter 9an, står det mellan gymnasie i trollhättan eller i göteborg... samhäll blir det i alla fall, anledningen till de är för att jag ska läsa vidare på högskola efter gymnasiet, men jag vet inte vad jag ska läsa vidare till så jag vill ha en ganska bred grund.

Snabbafrågor:
Favoritdjur: katt&hund
Favoritmat: ungsbakad lax
Favoritfärg: blå&röd
Favoritaffär: hm
Favoritlåt: Empire state of mine-jay z
Favoritartist/band: the kooks
Favoritfilm: dirty dancing
Ickefavorit-djur: spindlar!
Ickefavorit-mat: makaronlilåda
Ickefavorit-färg: orange
Ickefavorit-affär: indiska (gäller bara kläderna på indiska)
Ickefavorit-låt: my boobs are ok
Ickefavorit-artist/band: amy dimond
Ickefavorit-film: boy a

1 månad gammal Emma
 4 år gammal Emma 
Syster och jag, 3&6 år
 12 år gammal Emma Jag i London sommare 08, riktigt grym resa!Låssassyster Matilda(vänster) & jag(höger) i thailand, februari 09
En av mina bästa vänner Nine och jag
Och här har vi min andra bästa vän Isabelle(höger) och jag(vänster).
Låssassyter Mimie(vänster), sen min biologiska syster Frida, sen jag, och sen min andra låssasyster matilda
 Min äääälskade hund, hugo och jag :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hade fått för mig att du gick på FRIDASKOLAN!;D

2009-10-19 @ 23:10:59
Postat av: Anonym

kan du förklara hur du kan ha dansat i 14-15 år om du är 15 nu och började när du var 8-9 ??

2009-10-20 @ 14:20:41
Postat av: Anonym

en liten fråga bara :) du borde vara 15? hur kan du då ha dansat i 14-15 år? :P



Tack för en fin blogg!

2009-10-20 @ 16:21:23
Postat av: Anonym

du började dansa i 8-9års ålder står det, sen står det att du har dansat i 14-15 år? du är ju 15 år nu.

2009-10-20 @ 16:27:22
Postat av: Anonym

om du började dansa vid 8-9 års ålder.. hur kan du då ha dansat i 14-15 år? ;) Får inte ihop matten, eller började du dansa långt innan dess?

2009-10-20 @ 16:52:40
Postat av: filip ellström

Favoritlåt: Empire state of mine-jay z !! bra emma :) en mycket bra låt

2009-10-20 @ 19:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0